وبلاگ تفریحی




درباره ما


آپارات اهنگ,دانلود آهنگ شاد و غمگین,دانلود آهنگ عربی,دانلود آهنگ لری,آهنگباز,آهنگدونی,دانلود آهنگ کردی تهران موزیک,دانلود آهنگ شاد عروسی,دانلود اهنگ شاد رقص,دانلود آهنگ شاد تولد,دانلود اهنگ تو ماشین,دانلود آهنگ زنگ گوشی,سایت دانلود اهنگ,آپارات تصادف,آپارات موسیقی,آپارات اهنگ,آپارات کارتون,آپارات فیلم خارجی,آپارات مستند,آپارات کلیپ خنده دار,فیلم کره ای,دانلود سریال کره ای,دانلود فیلم سینمایی کره ای,عکس بازیگران زن ایرانی,عکس بازیگران مرد ایرانی,عکس خوانندگان


بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه ,

بزرگترین کمدی نویس قرن هفدهم فرانسه کیست؟,نام بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه ,چه کسی بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه است؟,اسم بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه چیست؟,بزرگترین کمدی نویس فرانسه در قرن 17 که بود؟, در فرانسه بزرگترین کمدی نویس قرن 17 چه کسی بود؟,کمدی نویس بزرگ قرن 17 فرانسه کیست؟,در قرن 17  بزرگترین کمدی نویس فرانسه کدام است؟,بزرگترین کمدی نویس فرانسه قرن 17 ,بزرگترین کمدی نویس,بزرگترین کمدی نویس قرن 17 ,بزرگترین کمدی نویس , کمدی نویس,


فرانسه ,


چه کسی بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه بود؟


بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه چه کسی بود؟


جواب:مولیر


توضیحات:


ژان باتیست پوکلن (به فرانسوی: Jean-Baptiste Poquelin) (زادهٔ ۱۵ ژانویه ۱۶۲۲-درگذشتهٔ ۱۷ فوریه ۱۶۷۳) که با نام مولیر (به فرانسوی: Molière) شناخته می‌شود را همراه با کورنی و ژان راسین یکی از سه درام‌نویسِ برترِ قرن هفدهم در فرانسه و بزرگترین کمدی‌نویسِ تئاتر در اروپا و هنرپیشه ی تئاتر می‌دانند.


پدرش از کارگران بخش طراحی داخلی قصرهای لودویک ۱۴ پادشاه فرانسه بود. مولیر پس از طی مقدمات علوم به قصد فراگیری حقوق به دانشگاه رفت، اما عشق او به نویسندگی و نمایش مانعی برای فراگیری حقوق شد. پس از انصراف از تحصیل در رشتهٔ وکالت با خانواده «بژارت» آشنا شده و با همکاری آنها در شهر پاریس تماشاخانهٔ «L’Illustre Theatre» را تأسیس می‌کند.و در سال ۱۶۵۸ در پاریس به نوشتن نمایش‌نامه روی می‌آورد. مولیر آثارش را خود به روی صحنه می‌آورد. امااولین اقدام او با شکست مواجه می‌شود؛ در نتیجه تصمیم می‌گیرد یک گروه سیار تشکیل دهد و در شهرستان‌ها فعالیت کند. پس از سال‌ها زندگی سیار سرانجام به پاریس بازمی‌گردد. در سال ۱۶۵۹ با اثر متکلفان خنده‌دار (Precieuses ridicules) افراط متکلفان را مسخره می‌کند و به این ترتیب کمدی اخلاقی را پایه‌گذاری می‌کند که قصد دارد خطاهای معاصرانش را افشا کند و نمایش‌نامهٔ مکتب زنان مولیر تأییدی است بر این جهت‌گیری. در نمایش‌نامه‌هایش بی‌رحمانه‌ جامعه فئودال آن دوران و اخلاق آنان را به تمسخر می‌گرفت.فعالیت دیگر مولیر در زمینه کمدی سیاسی بود و در آنها مشکلات اجتماع را مطرح می‌کند: تارتوف, دون ژوان، مردم‌گریز دشمنان مولیر او را با دستاویز قرار دادن دفاع از مذهب مورد انتقاد قرار می‌دهند و نتیجه آن می‌شود که تارتوف و دون ژوان ممنوع می‌شود. مولیر مأیوس و بیمار و ناکام در زندگی زناشویی پس از انتقاداتی که وارد می‌شود به موضوعات سطحی روی می‌آورد. مثل: نیرنگ‌های اسکاپن او بین سال‌های ۱۶۲۲ تا ۱۶۷۳ در پاریس زندگی کرد.


انواع کمدی:


۱. کمدی رمانتیک : که اوج آن در آثار شکسپیر و نویسندگان دورهٔ الیزابت است . این نوع کمدی مشتمل بر حوادث و ماجراهای عاشقانهٔ زنی است که قهرمان کمدی است . البته این عشق علی رغم همهٔ مشکلات و موانع به شادکامی می‌انجامد .از نمونه‌های معروف این نوع نمایشنامه، رویای نیمه شب تابستان ازشکسپیر است . ریشه‌ی اساطیری کمدی رمانتیک، جشن‌های باستانی پیروزی بهار بر زمستان است .


۲. کمدی طنز : در این نوع کمدی، کسانی که قوانین اخلاقی و اجتماعی را مراعات نمی‌کنند مورد تمسخر واقع می شوند و نویسنده از بی‌نظمی‌های اجتماعی انتقاد می‌کند و دغلکارانی که قهرمان کمدی هستند، معمولاً سرنوشت خوبی ندارند .


۳. کمدی رفتار : این اصطلاح بر مبنای آثار شکسپیر از قبیل کمدی هیاهوی بسیار برای هیچ وضع شده است . در پاره‌ای از این نوع کمدی‌ها از اعمال زشت بزرگ زادگان و توطئه‌های طبقات اشراف سخن رفته است . تاثیر شادی بخش آن در گرو مکالمات خنده داری است که ما بین شخصیت‌های احمق و گول ردو بدل می‌شود . در این گونه کمدی، قراردادها و رسوم اجتماعی مورد بررسی قرارمی‌گیرد.یکی از مسائل مثلاً نزاع‌های عشقی است. موضوع دیگر، رفتار شوهران حسود نسبت به همسران خود است . نمونهٔ این گونه کمدی "اهمیت ارنست بودن" اثراسکار وایلد است .جورج برنارد شاو و ویلیام سامرست موآم هم به این شیوه آثاری آفریدند .


۴. فارس : اثری است که خواننده یا بیننده را از صمیم دل به خنده وا می‌دارد و از این رو به آن کمدی سبک گفته‌اند و امروزه بر این شیوه فیلم‌های سینمایی سبک و خنده داری می‌سازند . در فارس قهرمان را یا خیلی بزرگ می‌کنند و یا خیلی کوچک و او را در موقعیت‌های خنده داری قرار می‌دهند . مولیر آثاری به این شیوه دارد . فارس گاهی به عنوان یک داستان فرعی در انواع دیگر کمدی دیده می‌شود .


۵. کمدی اخلاط اربعه: کمدی است که در آن عدم تعادل یکی از اخلاط (سودا، صفرا، دم، بلغم...) قهرمان را دچار یکی ازامراض کرده است .


۶. کمدی سانتیمانتال: کمدی پایان قرن ۱۷ در انگلستان که در آن هدف این بود که بیننده را به جای خنده، به گریه بیندازندواین شیوه بعدها در فرانسه هم معمول شد .


۷. کمدی شخصیت : که در آن ویژگی های اخلاقی و یا رفتاری قهرمان که خلاف عرف جامعه است و یا بشیوه‌ای اغراق آمیز بزرگنمایی شده مورد توجه ونقد قرار میگیرد از نمونه‌های درخشان این نوع کمدی میتوان خسیس مولیر را با محوریت شخصیتی بسیار مال پرست به نام هارپاگون را نام برد .


۸. کمدی موقعیت : کمدی حاصل از گرفتار آمدن قهرمان در شرایط ناطلبیده و گاهی متضاد با موقعیتش را گویند . در سینما نمونه‌های موفقی از اینگونه کمدی‌ها خلق شده است .


از نظر موضوع هم تقسیمات متعددی کرده اند، مثلاً در تئاتر پوچی هم آثار کمیک وجود دارد . یا کمدی‌های آنتون چخوف جنبهٔ اجتماعی دارد .


منبع:ویکی پدیا/کلبه نیوز


 برچسب ها بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه , بزرگترین کمدی نویس قرن هفدهم فرانسه کیست؟ , نام بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه , چه کسی بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه است؟ , اسم بزرگترین کمدی نویس قرن 17 فرانسه چیست؟ , بزرگترین کمدی نویس فرانسه در قرن 17 که بود؟ , در فرانسه بزرگترین کمدی نویس قرن 17 چه کسی بود؟ , کمدی نویس بزرگ قرن 17 فرانسه کیست؟ , در قرن 17 بزرگترین کمدی نویس فرانسه کدام است؟ , بزرگترین کمدی نویس فرانسه قرن 17 , بزرگترین کمدی نویس , بزرگترین کمدی نویس قرن 17 , کمدی نویس , فرانسه ,


۹۵/۰۵/۱۸
بخش نظرات این مطلب
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی