وبلاگ تفریحی




درباره ما


آپارات اهنگ,دانلود آهنگ شاد و غمگین,دانلود آهنگ عربی,دانلود آهنگ لری,آهنگباز,آهنگدونی,دانلود آهنگ کردی تهران موزیک,دانلود آهنگ شاد عروسی,دانلود اهنگ شاد رقص,دانلود آهنگ شاد تولد,دانلود اهنگ تو ماشین,دانلود آهنگ زنگ گوشی,سایت دانلود اهنگ,آپارات تصادف,آپارات موسیقی,آپارات اهنگ,آپارات کارتون,آپارات فیلم خارجی,آپارات مستند,آپارات کلیپ خنده دار,فیلم کره ای,دانلود سریال کره ای,دانلود فیلم سینمایی کره ای,عکس بازیگران زن ایرانی,عکس بازیگران مرد ایرانی,عکس خوانندگان


"مهدی هاشمی" اعدام شد!

حکم اعدام سیدمهدی هاشمی به جرم محاربه، افساد، ایجاد فتنه و رعب و وحشت در بین مردم به اجرا درآمد. «مهدی هاشمی» سرمایه‌‏گذاری و برنامه‏‌ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست گرفتن حاکمیت کشور با تهیه انواع و اقسام شبنامه، سعی در زیر سوال بردن نظام و مسئولین کشور داشت...



«مهدی هاشمی» سرمایه‌‏گذاری و برنامه‏‌ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست گرفتن حاکمیت کشور با تهیه انواع و اقسام شبنامه، سعی در زیر سوال بردن نظام و مسئولین کشور داشت.

به گزارش «نماینده»، روز ۶ مهر ۱۳۶۶ حکم اعدام سیدمهدی هاشمی به جرم محاربه، افساد، ایجاد فتنه و رعب و وحشت در بین مردم به اجرا درآمد.
 
سیدمهدی هاشمی فرزند سیدمحمد در سال ۱۳۲۳ در اصفهان متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی بنا بر اصرار پدرش راهی حوزه علمیه اصفهان گردید و پس از شش سال به دعوت برادرش، سیدهادی هاشمی که در قم سکونت داشت، رهسپار این شهر شد و مشغول تحصیل شد.
 
حضور وی در قم همزمان با اوجگیری نهضت روحانیت در سال ۱۳۴۲ بود. در این برهه سیدمهدی هاشمی با مراجعه به منابع و مآخذ غیراسلامی و غیرشیعی به بررسی نهضت‌ها و انقلاب‌های جهان در زمان‌های مختلف پرداخت که همین امر وی را به سوی برداشت‌های التقاطی سوق داد.

در سال ۱۳۴۶ ساواک، سیدمهدی هاشمی را به اتهام تکثیر و پخش اعلامیه دستگیر کرد که البته پس از سپردن تعهد از زندان آزاد شد. در اواخر همین سال بود که او به صدر و ذیل نامه آیت ‏الله‏ العظمی سیدعلی بهبهانی(ره) در رابطه با حملات اسرائیل و کمک به مردم مظلوم فلسطین، جملاتی اضافه کرد و باعث احضار و برخورد ساواک با معظم‏له شد. به دنبال این اقدام سیدمهدی هاشمی، وی مجددا دستگیر و برای خدمت سربازی به جهرم اعزام شد. ساواک نیز از طریق ضداطلاعات ارتش وی را دعوت به همکاری نمود و سپس ترتیب انتقالش را به تهران داد و سمت نویسندگی دادرسی کل ژاندارمری را به او محول نمود. سیدمهدی هاشمی در سخنرانی‌ای که به عنوان نماینده سربازان داشت، از شاه و انقلاب سفید تعریف و تمجید نمود.
 
پس از پایان سربازی، وی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را که بر پایه اندیشه‌های التقاطی استوار شده بود در قهدریجان اصفهان متمرکز کرد. در این زمان وی به صورت مرتب در جلسات محمدجواد غروی اصفهانی شرکت می‏‌کرد و تحت تأثیر سخنان وی که با مفاهیم اصیل اسلام و اصول تشیع تعارض داشت قرار گرفت. محمدجواد غروی اصفهانی که به قول خود مروج نوعی تشیع اصلاح‌شده و انقلابی بود، در ایجاد تشنجات افراطی مذهبی در اصفهان نقش عمده‌ای داشت و بنا به گفته خودش، اخبار مخالف قرآن و متضاد با مذهب شیعه را جداً رد می‌کرد و همواره می‌کوشید که دین اسلام و مذهب تشیع را از آلایش و بدعت و اشتباه و خلل و خطا پیراسته و پاک گرداند. این تفکرات باعث شد تا برخی از علمای اصفهان به مخالفت با غروی برخاسته و در رد نظریات او مطالبی ارائه کنند. به تدریج پیروان عقاید محمدجواد غروی که مهدی هاشمی نیز در رأس آنها قرار داشت، به «هدفی‌ها» مشهور شدند و شروع به اقدامات تبلیغاتی و سپس حذفی علیه روحانیت سنتی و در رأس آنها آیت‌الله شمس‌آبادی کردند. مهدی هاشمی در اعترافاتش تأثیر اندیشه‌های محمدجواد غروی بر خود و اعضای گروهش را چنین بیان می‌کند:
 
«ایشان هم در حوزه علمیه اصفهان بر اثر یک سری نظریات و برداشت‌هایی که از اسلام داشت که بعضی‌اش نظرشان بوده و بعضش بعدها معلوم شد که نظر انحرافی بوده، اینها را ما بهش گرایش پیدا کردیم... احساس کردیم که حرف‌های جدیدی [از ایشان] می‌شنویم. از اسلام و قرآن و اینها که با منطق مبارزاتی هم انطباق داشت. این بود که ما این گرایش‌مان هی محکم‌تر شد... یک زمانی به اینجا می‌رسیدیم که خب دیگر این روحانیت سنتی اصفهان که یا ساکتند یا مخالف مبارزه هستند، در مقابل‌شان به طور جدی موضع‌گیری بکنیم؛ یعنی مثلا به حد قتل هم برسد و قتل مرحوم شمس‌آبادی که اینها تبعات و پیامدهای تدریجی این منشا تفکر بود...»
 
آیت الله شمس‌آبادی سرانجام یک روز پس از بازگشت از سفر حج در سحرگاه ۱۸ فروردین ۱۳۵۵ در مسیر رفتن به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، توسط باند سیدمهدی هاشمی ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید.
 
به دنبال چند فقره قتل، سیدمهدی هاشمی در اردیبهشت ۱۳۵۵ دستگیر و روانه زندان شد. وی در زندان با ساواک ارتباط برقرار کرد و اطلاعات مبارزین را در اختیار ساواک قرار می‏داد. او اگرچه در دادگاه مجرم شناخته شده بود و به سه بار اعدام محکوم گردید، ولی بنا بر دلایلی این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد. این واقعه با پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ مصادف شده بود و مهدی هاشمی از درون زندان شروع به نامه‏نگاری با علما و روحانیون نمود و چنین وانمود کرد که رژیم پهلوی با متهم کردن او قصد تخریب چهره مبارز و سازش‌ناپذیر او را دارد. وی در واقع سعی داشت در منظر روحانیون چنین وانمود کند که پرونده جنایی او، در واقع یک پرونده سیاسی است و خود نیز یک زندانی سیاسی است، نه مجرمی که در چندین پرونده قتل دخالت داشته است. در بیرون زندان نیز باند مهدی هاشمی اقدام به تبلیغات زیادی کردند که وی زندانی سیاسی است.
 
با پیروزی انقلاب اسلامی مهدی هاشمی نیز از زندان آزاد شد و تحت حمایت‌های گسترده و بی‌حد و حصر آیت‌الله منتظری خود را بر بدنه انقلابیون تحمیل کرد. در واقع نسبت خویشاندی آیت‌الله منتظری با مهدی هاشمی و اعتماد زائل‌نشدنی او، مانع هرگونه اقدام قانونی علیه سیدمهدی هاشمی شده بود. وی علی‏رغم این که به عنوان یک مجرم و یا لااقل متهم شناخته می‏‌شد، در پناه حمایت‌های آیت‌الله منتظری توانست تا احراز مسئولیت واحد نهضت‌های سپاه پاسداران ارتقا یابد. وی در این سمت با سیاست‌های نظام مقابله و باعث اختلال در روابط خارجی با سایر دولت‌ها گردید که مجموعه عملکرد وی باعث انحلال این واحد و اخراج وی از سپاه پاسداران شد.
 
وی از آغاز تأسیس واحد نهضت‌ها تا زمان اخراجش از سپاه هر گونه وسایل مورد نیاز خود اعم از اسلحه، مهمات، اسناد و مدارک و... را از این نهاد خارج و مخفی کرده بود. مهدی هاشمی بار دیگر قهدریجان را پایگاه خود قرار داد و تلاش کرد تا سازمانی از نیروهای مسلح را در لنجان سفلی تأسیس کند و در مقابل سپاه اصفهان ایستادگی کند که این امر موجب درگیری در این منطقه و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر گردید. پروژه قتل‌های باند مهدی هاشمی پس از انقلاب اسلامی نیز به قوّت سابق ادامه یافت که ترور مهندس عباس بحرینیان، مسئول کمیته‌های انقلاب اصفهان در دی‌ماه ۱۳۵۸ از مهم‌ترین این قتل‌ها به شمار می‌رفت.
 
همزمان با این اقدامات وی سرمایه‌‏گذاری و برنامه‏‌ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست گرفتن حاکمیت کشور با تهیه انواع و اقسام شبنامه، شایعه‌پراکنی، ارائه تحلیل‌های منحرف‌کننده و طرح اتهامات متعدد سعی در زیر سوال بردن نظام و مسئولین کشور داشت.

 

سرانجام به دنبال کشف تعدادی از اسلحه‌های غیرمجاز باند مهدی هاشمی و اعترافات برخی از اعضای این گروهک، امام خمینی(ره) دستور دستگیری و بررسی سوابق وی و باندش را صادر فرمودند و مسئولین امنیتی و قضایی را به مقاومت در مقابل جوسازی‌ها توصیه کردند.

 

آیت‌الله ری‌شهری وزیر اطلاعات وقت درباره برخورد با مهدی هاشمی و آغاز روند تحقیقات پرونده‌اش می‌گوید:

«کشف موضوع با وزارت اطلاعات بود. ما هیچ علاقه‌ای به ورود به این مسأله نداشتیم اما مدیر ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گزارشی به ما ارائه داد که از کشف یک خانه تیمی با امکانات بسیار پیشرفته، از جمله پودر سرطان‌زا حکایت داشت. در این گزارش این طور آمده بود که این خانه مربوط به سیدمهدی هاشمی و نهضت‌هاست و ما از این موضوع نگران هستیم که اگر برخورد کنیم و اقدام به تخلیه این خانه نماییم، آیت‌الله منتظری واکنش منفی نشان دهند. این در واقع سرنخ موضوع پرونده سیدمهدی هاشمی بود. ما برای این که با پشتوانه قوی جلو برویم، موضوع را با امام در میان گذاشتیم و از ایشان سوال کردیم که آیا اجازه می‌دهید اقدامات لازم را انجام دهیم یا خیر. امام فرمودند جلو بروید و ببینید ماجرا چیست. ما تصور می‌کردیم آقای منتظری در این موضوع با ما همراه شوند و در جهت رسیدگی به اقدامات غیرقانونی این افراد با ما همکاری داشته باشند. در پرانتز باید بگویم که قبل از مطرح شدن این موضوع، وقتی از امام راجع به پرونده قتل‌های مهدی هاشمی در قبل از انقلاب و رسیدگی به آن سوال کردم، ایشان جواب روشن و قاطعی به ما ندادند. وقتی پرونده این افراد را در اصفهان مطالعه کردم پرونده خیلی روشن است و این افراد به دلیل همکاری‌هایی که با ساواک داشته‌اند، فقط مدتی زندانی شده‌اند و اقدامی روی پرونده قتل‌های آنها انجام نشده است.

 

تصور ما این بود که وقتی پرونده جدید را به همراه پرونده قتل‌ها به آقای منتظری ارائه دهیم، ایشان می‌گویند بروید و به جرائم این افراد رسیدگی کنید. اما وقتی این موضوع را با ایشان مطرح کردیم، دیدم آقای منتظری خیلی عادی برخورد می‌کنند و به نوعی کارهای این افراد را توجیه می‌کند. ایشان گفتند مدارک را به من بدهید. مدارک را به ایشان دادیم و بعدها متوجه شدیم آقای منتظری مدارک را به سیدمهدی هاشمی تحویل داده تا از جریان پرونده‌ها باخبر باشد. وقتی این موضوع پیش آمد من از امام خواستم به درخواست پیگیری ما به صورت کتبی پاسخ دهد تا ما سند داشته باشیم و این شد که ایشان نامه معروفی را خطاب به من نوشتند و در آن اظهار داشتند که دامن بزرگان انقلاب باید از لوث این اتهامات پاک شود. با صدور نامه امام، ما به صورت جدی وارد این پرونده‌ها شدیم. سیدمهدی هاشمی به هیچ وجه ماجرای قتل‌ها را نمی‌پذیرفت اما بعد از این که صحبت‌های زیادی با او داشتیم، توانستیم سرنخ‌های زیادی پیدا کنیم و به تدریج توانستیم جنازه‌ها را پیدا کنیم. جالب است که وقتی جنازه این شهدا پیدا شد، هم آقای منتظری ماجرا را نپذیرفتند و دست از حمایت سیدمهدی هاشمی برنداشتند و این موضوع برای ما جای تعجب داشت.»

 

پس از مدتی که از بازداشت مهدی هاشمی گذشت، وی درباره همه جرایم قبل و بعد از انقلاب اسلامی لب به اعتراف گشود. سیدمهدی هاشمی سرانجام به اعدام محکوم شد و حکم اعدامش در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۶۶ به اجرا در آمد.


مهدی هاشمی‌رفسنجانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../مهدی_هاشم...

Translate this pagePersian Wikipedia

مهدی هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۴۸ در تهران) سیاستمدار ایرانی و فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت از ...

‎۱ زندگی - ‎۲ فعالیت سیاسی - ‎۳ پانویس - ‎۴ پیوند به بیرون

مهدی هاشمی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../مهدی_هاشم...

Translate this pagePersian Wikipedia

مهدی هاشمی ممکن است به افراد زیر اطلاق شود: ... سید مهدی هاشمی (پاسدار)، مسئول واحد نهضت‌های آزادیبخش سپاه پاسداران در دهه شصت; سید مهدی هاشمی (نماینده مجلس)، نماینده ...

مهدی هاشمی رفسنجانی

www.khabaronline.ir/tags/4578/مهدی-هاشمی-رفسنجانی

Translate this page

هفته گذشته برای نخستین بار بود که سخنگوی قوه قضاییه از به همراه داشتن حدود سی سکه طلا توسط مهدی هاشمی در زندان خبر داد. او اگرچه گفته بود به همراه داشتن این ...

مهدی هاشمی - آپارات

www.aparat.com/result/مهدی_هاشمی

Translate this page

نمایش «قربانی» با بازیگری مهدی هاشمی و کارگردانیbbc. از یا مهدی(عج). ۲۶بازدید. ۱:۳۷. سخنان امام پس از محکومیت سید مهدی هاشمی در سال ۶۶. از سید محمد حسین موسوی .

مهدی هاشمی وارد اوین شد - فارس

www.farsnews.com/139405180009...

Translate this pageFars News Agency

Aug 9, 2015 - مهدی هاشمی رفسنجانی برای گذراندن محکومیت 10ساله خود وارد اوین شد.

فیلم/ ورود مهدی هاشمی به زندان اوین - اخبار ایران و جهان ...

www.farsnews.com/MediaDisplay.a...

Translate this pageFars News Agency

مهدی هاشمی سرانجام امروز به زندان رفت تا دوره محکومیت 10 ساله خود را بگذراند. هاشمی قبل از ورود خود به زندان بیانیه‌ کوتاهی را قرائت کرد. پربازدید ها. اخبار مرتبط.

ایسنا - مهدی هاشمی

www.isna.ir/fa/tag/8bf3706e2544fa92/مهدی%20هاشمی

Translate this page

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به معاون اول قوه قضاییه، به سخنان اخیر وی در مورد مهدی هاشمی واکنش نشان داده و تاکید کرده که هر اعتراضی نباید مصداق جرم و تضعیف قوه ...

مهدی هاشمی به زندان رفت (+عکس) - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › اجتماعی

Translate this page

Aug 9, 2015 - به هنگام مراجعه مهدی هاشمی به اوین، مادرش (عفت)، خواهرانش ( فائزه و فاطمه)، برادرانش (یاسر و محسن)، پسرش، وکلایش (علیزاده‌طباطبایی و سید وحید ...

برچسب ها - مهدی هاشمی - عصر ایران

www.asriran.com/fa/tag/1/مهدی%20هاشمی

Translate this page

برچسب: مهدی هاشمی. غرضی: بنی‌صدر خائن نبود/ حرف هاشمی در مورد مصباح درست است. از منافقین به هاشمی نمی چسبد - مصباح از ١٥... آقای هاشمی در مورد آقای مصباح درست ...

تصاویری متفاوت از مهدی هاشمی به همراه همسر و دخترش - پرشین وی

www.persianv.com/pic/view/001247.php

Translate this page

مهدی هاشمی به همراه همسر و دخترش ، مهدی هاشمی و همسرش گلاب آدینه ، نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی ، مهدی هاشمی و گلاب آدینه ، نورا هاشمی,تصاویری متفاوت از مهدی هاشمی به همراه ...


تصاویر: حواشی دادگاه مهدی هاشمی - انتخاب

www.entekhab.ir/.../تصاویر-حواشی-دادگاه-مه...

Translate this pageEntekhab

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد، ولی مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای مهلت کرد که با این ...

متن و حاشیه دادگاه مهدی هاشمی - پایگاه خبری تحلیلی فردا ...

www.fardanews.com/fa/.../متن-و-حاشیه-دادگاه-مهدی-هاش...

Translate this page

مهدی هاشمی هرگونه اطلاع رسانی درباره دادگاه و پرونده‌اش را به عهده دستگاه قضایی گذاشته و در حالی که لبخند به لب داشت گفت: دستگاه قضایی خودش می‌داند چگونه اطلاع ...

حواشی دادگاه مهدی هاشمی +تصاویر - آخرین نیوز

www.akharinnews.com/.../18764-حواشی-دادگاه-مهدی-ها...

Translate this page

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد، ولی مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای مهلت کرد که ب...

فارس گزارش می‌دهد متن و حاشیه اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی

www.farsnews.com/newstext.php?...

Translate this pageFars News Agency

May 5, 2013 - متن و حاشیه اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که حاشیه‌های جالبی از جمله ...

حواشی دادگاه مهدی هاشمی + تصاویر - 598

www.598.ir/fa/news/.../حواشی-دادگاه-مهدی-هاشمی-تصاو...

Translate this page

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد، ولی مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای مهلت کرد که با این ...

رسایی در حاشیه دادگاه مهدی هاشمی + تصاویر - نیک صالحی

www.niksalehi.com/newspaper/view/067390.php

Translate this page

عکس ، رسایی ، مهدی هاشمی ، دادگاه ، انقلاب ، رسایی در دادگاه انقلاب ، دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی ، حمید رسایی ، عکس دادگاه مهدی هاشمی ، عکس دادگاه حمید رسایی,رسایی در ...

حاشیه های دادگاه مهدی هاشمی - صراط

www.seratnews.ir/fa/news/.../حاشیه-های-دادگاه-مهدی-هاشم...

Translate this page

اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که با حاشیه‌هایی جالب و خواندنی همراه بود.

عکس/ رسایی در حاشیه دادگاه مهدی هاشمی - مشرق نیوز | آخرین ...

www.mashreghnews.ir/.../عکس-رسایی-در-حاشیه-دادگاه...

Translate this page

Nov 1, 2014 - جلسه محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی در حالی قرار است امروز در دادگاه انقلاب تهران آغاز شود که حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مجتمع ...

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» | همزمان با این اقدامات وی سرمایه - قطره

www.ghatreh.com/news/.../قاتلی-نام-مهدی-هاشمی

Translate this page

23 hours ago - قاتلی به نام «مهدی هاشمی». همزمان با این اقدامات وی سرمایه گذاری و برنامه ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور ...

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» - تی نیوز

tnews.ir/news/C66E49099671.html

Translate this page

1 day ago - «مهدی هاشمی» سرمایه گذاری و برنامه ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست گرفتن حاکمیت کشور با ...

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» - اقتصادی - بارگذاری دستی

www.eghtesadi.org/events/.../قاتلی-به-نام-مهدی-هاشمی

Translate this page

قاتلی به نام «مهدی هاشمی». همزمان با این اقدامات وی سرمایه‌ گذاری و برنامه ‌ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست گرفتن ...

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» / مشرق نیوز

khabarfarsi.com/ext/14353094

Translate this page

به گزارش گروه تاریخ مشرق ؛ روز 6 مهر 1366 حکم اعدام سیدمهدی هاشمی به جرم محاربه، افساد، ایجاد فتنه و رعب و وحشت در بین مردم به اجرا درآمد. - سیدمهدی هاشمی فرزند ...

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» - کاک حکمت

www.kakhekmat.com/قاتلی-به-نام-مهدی-هاشمی.html

Translate this page

قاتلی به نام «مهدی هاشمی» | قاتلی به نام «مهدی هاشمی» | قاتلی به نام «مهدی هاشمی» | قاتلی به ... به منبع مطلب : http://www.yjc.ir/fa/news/5339339/قاتلی-به-نام-مهدی-هاشمی ...

قاتلی به نام مهدی هاشمی - News

monitor.shafaqna.com/FA/IR/2057166

Translate this page

23 hours ago - قاتلی به نام مهدی هاشمی. ... به گزارش فرهنگ نیوز ، روز 6 مهر 1366 حکم اعدام سیدمهدی هاشمی به جرم محاربه، افساد، ایجاد فتنه و رعب و وحشت در بین مردم به ...

قاتلی به نام quot مهدی هاشمی quot - تور

tour.arifun.in/p1266215_قاتلی-به-نام-quot-مهدی-هاشم...

Translate this page

قاتلی به نام quot مهدی هاشمی quot - تور در این باره نوشت: قاتلی به نام quot مهدی هاشمی ... و ایمان در کنار هم می توانند گام بزرگی در تحقق عدالت باشند کافی است به روند.

قاتلی به نام “مهدی هاشمی”! - کیهان نیوز

keihannews.ir/1394/07/498038/

Translate this page

18 hours ago - قاتلی به نام “مهدی هاشمی”! «مهدی هاشمی» سرمایه‌ گذاری و برنامه ‌ریزی وسیعی را در حوزه علمیه قم بین طلاب جوان آغاز کرد. از طرف دیگر به منظور در دست ...



۹۴/۰۷/۰۸
بخش نظرات این مطلب
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی